Thursday 4 August 2011

Aku merayu . tolong la faham aku :(


Assalamualaikum ... aku buat entry ni sebab aku rasa sunyi . kamu semua pun tahu kan kenapa aku bole sunyii ? orang yang aku sayang tak ada di sekeliling aku . masa ini la aku sangat perlukan mereka untuk luah apa yang terpendam di isi hati aku . selalunya , masa-masa aku macam ni , isteri aku ada bersama ku sekali untuk kongsi cerita-cerita aku yang membuatkan aku banyak fikiran . masalah tak habis-habis datang . asyik-asyik masalah . aku tertekan sangat hidup macam ni . tapi apakan daya , apa yang bole aku buat . aku berserah padaNya . modd aku sejak kebelangan ni asyik moody saja . tambahan lagi aku tertekan dengan suasana kerja , dan semua adik beradik aku tak bersama-sama aku sekarang , dan orang yang aku paling sayang tak ada juga bersama-sama aku . anak bini aku tak ada di sebelah aku buat masa ni . dan kesemua ini antara sebab-sebab buat aku menjadi seperti ini .

aku rasa kamu semua tak akan faham apa yang aku rasa , isteri aku seorang sahaja yang betul-betul faham aku . masa-masa aku macam ni , isteri aku sering kali dapat rasa apa yang aku rasa .walaupun kami berjauhan , tapi dia sering kali kol , text aku . tanya-tanya aku di sini macam mana ? apa yang aku buat , smua isteri aku ambik berat . asalkan aku terpesong sikit, dia mesti ada di sisi aku untuk betulkan aku . 

aku bersyukur sangat dunia semakin canggih ,handphone , facebook , blog , masih dapat menghubung kan aku dengan orang yang aku sayang . bayang kan waktu dulu-dulu , benda semua ini tak wujud lagi . sebab tu kadang-kadang orang yang lebih tua dari kita tak akan faham dunia kita sekarang, dan kita pun tak akan faham dunia mereka yang dahulu . tapi tak semua macam tu . hanya segelintir sahajaaa .


sekarang yang buat aku berfikir panjang sebelum buat seuatu adalah anak dan juga bini aku . mereka ni la yang buat aku sedar kesilapan aku sebelum ini .anak bini aku  yang bagi aku semangat untuk jadi orang yang berguna . anak bini aku yang buat aku tak akan pandang hidup aku yang lalu . anak bini aku  bagi aku semangat ketika aku jatuh .anak bini aku yang selalu buat aku rasa gembira . dan sekarang anak bini aku menjadi nyawa aku sekarang . betapa sedihnya aku tanpa mereka sekarang . 


 di kala aku bersendiri ,aku cuba mencari kegembiraan walaupun sikit . aku nak juga happy-happy . nak segarkan balik apa yang selalu buat aku sedih . aku cuba cari benda yang boleh buat aku gembira sikit . tapi semua itu di halang . apa yang bole aku buat lagi ?? 
tolong la faham aku . aku merayu dengan KAMU . aku tahu , aku banyak buat salah dengan kamu , aku cuba betulkan apa yang aku cuba buat sekarang . tapi kamu masi anggap aku yang dahulu . aku mengaku aku banyak buat salah , banyak buat dosa dengan kamu . tapi aku mnta tolong dengan kamu , jangan la telampau pandang aku begitu , setiap manusia membuat kesilapan . tlong jangan pandang hidup aku yang lalu . aku cuba betulkan hidup aku . kepercayaan yang kamu bagi dengan aku hilang macam tu shaja disebabkan kejahilan aku dahulu . aku faham kenapa kamu buat aku begini sekarang . aku faham . memang patut aku kena layan begini . tapi aku menta tolong , aku merayu dengan kamu , jangan suka cakap dan pandang hidup aku yang lalu. aku terima  dengan apa yang terjadi . aku merasa kecil sangat . walaupun aku sudah berumahtangga aku masih rasa terkongkong . jujur aku cakap . mungkin kamu tak rasa kan . kamu tak akan faham . aku tahu kamu akan cakap . sebab sayang aku . risau pasal aku . aku sudah besar , walaupun aku sudah berumah tangga kamu masi anggap aku yang dahulu . tolong la faham aku ;(

 MAK BAPAK ....aku minta tolong sangat ;((((

1 comment:

IbuuRizqy said...

ayaaa sygg :( sama-sama kita byk besabar k . wluapapn jadi , ibu syg aya sgt2 . ibu & rizqy perlukan aya sygg . aya & rizqy laa nyawa ibu skg :( aya & rizqy jgk la kekuatan bg ibu skg sygg ;( sama-sama kita kuatkan smangat , kuatkan hati ,kuatkan iman tuk hadapi hari-hari yg bakal kita lalui syggg :( ibu syggg aya sgt2 , terrramat sgt ! :'(